25 вдохновляющих цитат фестиваля Plan B - Накипіло
Plan b

25 вдохновляющих цитат фестиваля Plan B

В Харькове завершился фестиваль социальных инициатив Plan B. Десятки вдохновляющих спикеров разъехались работать дальше над своими проектами, а мы собрали лучшие моменты их выступлений.

Юрий Власюк, Kyiv Mini Maker Faire

Урбанизм и арт — неотъемлемая часть мейкерского движения. Мы сотрудничаем с городами, самые яркие истории и том, как перестраиваются города. Пока истории успеха — это американские города, но есть уже проекты, которые в Украине запускаются и о них также важно рассказывать. Например, в Питтсбурге, городе, которые пришел в упадок после проигрыша китайцам в вопросах производства, целые города в США оказались ненужными. Но город заполнен людьми, которые умеют работать руками, они умные, небезразличные и любят свой город. Так что теперь центр STEM-образования, сейчас город разрабатывает учебные материалы для себя и экспортирует их в другие города и страны.

Андриана Куруц, Save Nabka

Ми займаємо позицію, це дуже важливо виявилося. Багато людей слідкує, каже: «О, я бачила», але не наважуються щось робити. Місто маленьке, просякнуте родинними зв'язками, сусідськими, чиновники і так далі. Це виявилось дуже важливо. Здавалося б, ми мало що можемо зробити, але це виявилось важливо — стояти на своєму, наполягати на збереженнi історичного середовища.

Марк Раденкович, Nova Iskra Creative Hub

Мы обнаружили один из ключевых факторов — нужно инвестировать в дизайн вашего пространства, чтобы это было не просто какое-то скучное и унылое офисное помещение, нужна своя «фишка», которая понравится людям.

Ляна Мыцько,  «Лінія Втечі»

Останнє, що ми зробили — це похорон львівської культури. Ми поховали статус Львова як культурної столиці, бо зрозуміло, що вже так не є, місто почало орієнтуватись зовсім на інші перспективи в своєму розвиткую. У той момент реально митці, люди, які переїхали до Львова, щоби творити, відчувають себе не надто комфортно і ми шукаємо для них місце для втілення. Зрозуміло, що підземні переходи і величезні клуби — це не є оптимальне місце для розвитку культури, тож ми попросили у міста про місце. Щоб зробити більш конструктивний крок, прописали величезний план, як має виглядати.

Андрей Палатный,  ГОГОЛЬFEST

Одного разу, два роки тому ми опинилися в ситуації, що нам необхідно було створити план «б», бо план «а» перестав працювати. Ми 10 років проводили фестиваль в Києві, на різних майданчиках: Мистецький арсенал, кіностудія Довженка, ВДНХ, заводські приміщення і таке інше. Ми зрозуміли, що щороку робимо все заново і через це неможливо робити системні речі, а ми вже підійшли до такого. Ми вирішили змінити стратегію і піти в регіони.

Алексей Ярыльченко, Studwatch

Главная проблема реформ высшего образования состоит в том, что у нас очень сильное ректорское лобби. Первое, что вам скажет любой сотрудник минобразования, если прийти с проблемой и вариантом решения — «ректорское лобби не даст».

Зока Чатич, журналист, режиссер из Боснии и Герцеговины  

Ми з вами розділяємо спадщину однопартійної системи, де медії контролювалися партією. І в Боснії теж була однопартійна система. Але країна була розділена за національними кордонами і більшість ЗМІ повторювали лінію партії.

Кирилл Покутный, Sensorama Lab

В процессе предпринимательства меня лично драйвили те возможности и те технологии, которые дают людям стать сверхлюдьми, особенно людям с ограниченными возможностями. Это меня очень сильно зацепило.

Дмитрий Левицкий, Pic Pic

Я пытаюсь понять, как и при каких условиях мы можем встречаться в современном городе, под впечатлением и влиянием новых технологий, как в современном городе можно гулять, говорю о правах пешеходов, о том, что нам нужно бороться с машинами.

Олег Бородай, Clewo

Більша частина сміття, яке є навколо нас виникає через те, що ми не перевикористовуємо те, що можемо перевикористати. Поки ми робили додаток, ми багато комунікували з тими, хто зацікавлений в переробці і сортуванні сміття та тими, хто хоче приєднатися до руху, але нічого поки не знає. Ми виявили, що між ними дуже мало комунікації, тому вирішили, що в нашому додатку буде.

Михаил Войтович, «Світ Громад»

За статистикою, більшість із вас доживуть до 60 років, тому ви можете не мріяти, а планувати. Гра показує, що люди погано планують те, що точно відбудеться, але мріють про те, що ніколи не трапиться.

Питер Сантенелло, видеоблогер

Мені подобається слов'янська культура. Коли я був малим, мав вісім років, мама питала, що я хочу на Різдво, а я їй відповідав, що хочу книжку про Радянський Союз. Мені було цікаво, чому так демонізують цю частину світу. Я взагалі нічого про неї не знав і хотів дізнатися. Я просто закохався в стиль арт-деко, який присутній в архітектурі Харкова та в конструктивізм.

Андрей Левицкий, Woodluck

Місія нашої майстерні — створення зручних, атмосферних меблів, до чого ми залучаємо вразливих людей, тобто тих, хто перебуває в реабілітаційних центрах для алко- та наркозалежних. Це люди, які пройшли реабілітацію, 9 місяців, і після того мають процес ресоціалізації. Ми даємо їм можливість працювати на загальних умовах, як інші працівники. У нас проблема в тому, що люди не розуміють, для чого вони платять податки та не відчувають, куди ці податки йдуть.

Владимир Орос, арт-кафе «Тролейбус»

Сейчас мы работаем над стратегией развития региона, потому что мы все понимаем, что критический момент для шахт начнется в 2030 году, когда Европейское сообщество будет отказываться от угля, поэтому нам необходимо уже к этому подготавливаться, потому что не только наш город, но и другие города на 90% зависят от угольной промышленности.

Елена Молина (Куба), писательница

На Кубе все искусство контролируется госорганами, свободные художники имеют гораздо меньше возможностей высказаться и представить альтернативный взгляд.

Когда я была в Барселоне я поняла, как мало информации о том, чего люди, индивидуальности, хотят для будущего Кубы. Поэтому я предложила привозить кубинские фильмы в Европу, чтобы люди узнали, что у нас происходит кроме парадов и Фиделя Кастро.

Искусство — это прекрасный способ быть услышанным прекрасными людьми и начать процесс изменений. Не только изменений в себе, но и в обществе.

Маня Ромашкина, арт-резиденция «Плюс/Мінус»

Мы одни из тех, кто на своем опыте знает, как недостаток культуры или понимания исторических контекстов области влияет на саму ситуацию: в жизни, в истории и в военных конфликтах. Если бы было больше культуры, больше развития, не было бы «русской весны» или чего-то подобного.

Слава Бо (Вячеслав Бондаренко), арт-резиденция «Плюс/Мінус»

Мы рассматриваем индустриальное пространство в целом, для нас весь Северодонецк — индустриальное пространство. И люди, которые в нем живут — тоже часть индустриального пространства. С этим мы в общем-то и работаем.

Изменять это самое постиндустриальное пространство мы начали с года 2010, когда стало понятно, что в общем-то эти 50 оттенков серого никто кроме нас не поменяет. Пришлось самим приглашать музыкантов, которых мы хотим слушать, устраивать выставки художников, которых мы хотим видеть и так далее.

Сашко Протяг, «Фріфілмерз», ТворчСхід

Ми вважаємо дуже важливим те, що частина культури має існувати поза ринком, поза інституціями, ми дуже цінуємо цей андеграундний досвід і саме рік тому почали усвідомлювати, що цей досвід витісняється, і думка була проста: якщо ми кажемо про демократію, ми кажемо про владу більшості, котра обмежена правами меншості і, власне, успішний культурний проект — це не лише успішні індустрії, але й різноманіття кінематографічних практик, в тому числі таких, які не є ринком, не є комерційними і їх не варто взагалі перетворювати на комерцію.

Наші фільми були абсолютно двомовними, це нормальна ситуація для Сходу України, коли регіон існує в дуже цільному, двомовному і багатокультурному режимі, але нам довелося робити абсолютно потворні речі — перекладати окремі репліки, які ми почули від живих людей на вулиці російською мовою — нам довелось це перекладати, щоб відповідати якимось стандартам. І так само витісняється цінний досвід Східної України, наприклад, Мариуполь весь був розписаний віршами українських класиків, а місцевий поетичний досвід, котрий здебільшого російськомовний, ігнорується і нікого не хвилює, що у Маріуполі кілька років прожив унікальний російськомовний поет-концептуаліст Всеволод Некрасов, і про це навіть не можна починати якусь розмову, щоби це якось актуалізувати замість стандартних моноукраїнських муралів, які зараз можна побачити по всій країні.

Сергей Жадан, писатель

Зараз в нас вже п'ятий рік масового культурного десанту на Донбас. Можна подивитись, куди їздять, а куди не їздять, це дуже чіткий показник. Далеко не у всіх містах є ініціативні групи які готові підключитись і взяти на себе якісь організаційні клопоти.

В бібліотеку прилетів на початку війни снаряд, в книгосховище потрапив, вона теж не така проста, а трошки ліворуч — церква. Все це відбувалося після Великодня, і туди, значить, приходили зранку активно віряни, дзвеніли дзвони і все це було доволі так апокаліптично: тут музиканти чекаються, а тут віряни, і вони хрестяться, але вони хрестяться не тому що дзвони дзвенять, а тому що чують, що на сцені звучить. Це був доволі цікавий фестиваль.

Оксана Кузема, Ukraїner

За 2,5 роки ми потроху змінюємо інфополе, змінюємо уявлення і вже є представниками України за кордоном, налагоджуємо комунікацію між містами та людьми. Ми руйнуємо стереотипи про Україну и фіксуємо сучасну історію нашої країни.

Говорячи про Україну сьогодні та Україну вчора ми можемо говорити, яку Україну ми очікуємо отримати завтра. Роблячи наш проект ми розраховуємо, що зросте туристична інвестиційна привабливість регіонів, люди будуть краще розуміти мотивацію й поведінку один одного, буде краще подорожувати всередині країни і частково це вже відбувається.

Дмитрий Тищенко, голова організації «Місто розумних»

Молодь покоління Z, як ми їх називаємо, 18-20-22 роки, у них взагалі доволі завищений рівень комфорту, теплої вани і це переноситься не тільки на соціальні медії. Те, що вони уникають новин політичних і перевикають їх на телевізорі, — окей, припустим. Але дослідження говорять, що ці люди готові дати хабар аби лише не сперечатися із людиною, яка цей хабар вимагає. І це жесть! Молодь треба вакцинувати, треба вкидувати, і я зараз дуже радію фейковим мітингам. Сьогодні зібрали проплачений мітинг проти проплачених мітингів і цим мітингарям не заплатили гроші. Ура!

Овсеп Хуршудян, «Вільний громадянин»

Фейсбук стал очень важной площадкой для обсуждения социально-политических проблем, прошлогодняя «бархатная» революция в каком-то смысле началась в фейсбуке, инициировалась в фб и в каком-то смысле социальные сети сами по себе очень продвинутая передовая технология для того, чтобы поднимать и решать социально-политические вопросы.

Любая тема раньше тоже как-то дискутировалась, может быть, площадки были разные. Сейчас эти площадки доступны для всех, социальные сети, и сейчас, например, у нас, даже новые назначения тут же начинает обсуждаться и были случаи, когда новое правительство отказывалось от какого-то назначения под давлением соцсетей. Это не медиа, это именно общественность, которая влияет на принятие решения.

Виктор Пичугин, «Громадське. Харків», «Накипело»

Молоді люди не сидять у фейсбуці, тому що він для них застарий, це соціальна мережа для «дідів», якими для них є всі, хто сидить на сцені зараз. Вони сидять в інстаграмі й отримують новини з телеграму і їм в принципі не потрібен ані наш фейсбук, ані наші срачки там і якщо ми хочемо щось до них доносити, то треба доносити через ті канали комунікації, якими вони користуються.

Молодь, яка сидить в телеграмі втомилась від соціальної дискусії, втомилась від постійних фейсбук-срачів, які виникають по будь-якому інформаційному приводу. Кожного дня люди б'ються на смерть в коментарях, і молодь не хоче бути частиною цього.

Егор Матюхин, Street Culture

Построив скейтпарк, вы не сделаете больше райдеров, людей, которые катаются. Мы предлагаем инновационную идею: делать мультифункциональные парки street-culture park, urban park. Прежде чем строить парки, нужно найти людей, которые будут там кататься. Можно ходить в ДК старого образца, а можно — в такие места.

Алина Ханбабаєва, Plan B

Фестиваль получился и он получился классным, и это произошло благодаря тому, что мы с вами здесь сегодня вместе, благодаря огромному количеству вовлеченных в фестиваль людей и проектов, которые чувствуют себя сопричастными и которые создавали все это вместе с нами.

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

Оперативні та перевірені новини з Харкова