92 маніпулятивні матеріали з 1578 публікацій найпопулярніших медіа й блогерів Харкова зафіксували 11-15 жовтня аналітики проєкту INFOCRIME Kharkiv. Це найбільша кількість маніпуляцій за весь час здійснення моніторингів.
Для порівняння: у попередній період експерти виявили 68 маніпулятивних статей і сюжетів. Тоді маніпуляції на тему місцевої політики становили 51,4% від загальної кількості маніпуляцій, наразі — 62%.
41 матеріал, що має ознаки замовності, слугує інтересам Ігоря Терехова, тимчасового очільника Харкова й кандидата в мери. Це — 45% від загальної кількості маніпуляцій у зазначений період. Політик зробив ставку на перебуванні в телеетері, тому новинні випуски «Харьковских известий» наразі ретельно висвітлюють його діяльність. За п’ять днів — 22 сюжети. Нижче тільки деякі скріншоти.
Ще один сюжет вийшов на АТН — у новині про відкриття нового парку в Харкові акцент робиться на тому, що кандидат в мери міста Ігор Терехов завітав на захід.
Терехов вибудовує свою кампанію як послідовника Геннадія Кернеса: «“Планы по обновлению действующей Стратегии с Геннадием Кернесом мы обсуждали еще в прошлом году. Целый ряд ее пунктов, о которых тогда только мечтали, за минувшее время уже превратились в успешные, уникальные городские проекты. Мы обустраиваем территории, реконструируем скверы, строим самые большие, самые лучшие в Украине урбан-парки. Мы открыли зоопарк, хотя многие не верили, что это возможно – и теперь вся Украина гордится тем, что в Харькове появился зоопарк европейского уровня”, — отметил Игорь Терехов нынешние успехи города» (Мой Харьков), вдаючись до маніпулятивних висловлювань, як у сюжеті про зустріч з ректорами вишів: «Метро, в меня будут стрелять, я закрывать не буду». Разом з тим інший сюжет присвячений саме протидії пандемії.
Тему боротьби з ковідом використовує й Михайло Добкін. У замовних матеріалах він заявляє спочатку: ««Принял решение направить часть средств своего избирательного фонда мэрской кампании на нужды здравоохранения города. Обойдусь без наружной рекламы. О проделанном сообщу позже», — сообщил Михаил Добкин»: а потім ніби звітує: ««Как и обещал отчитываюсь. К большому сожалению, Харькову нужно все больше и больше скорых, оборудованных кислородом, чтобы тяжелых пациентов довозить до больниц. А теперь ещё и, в том числе, довозить до больниц в другие города области», — в частности написал политик».
За цей період Добкін джинсував двічі.
Натомість активізувалися піарники кандидата в мери Олексія Бабешка («Голос») — вісім однотипних матеріалів про запуск платформи проти поборів у школах:
Заява про успішність платформи не підкріплюється жодними фактами цього. Пресрелізи однакового змісту й оформлення моніторинг виявив на чотирьох медіа.
Олександр Скорик — кандидат від «Європейської солідарності» — замовив один матеріал, проте авторский і з фоторепортажем.
Джинсував і «Блок Юлії Світличної», попри те що його представники не беруть участі в передвиборчих перегонах. Крім двох пресрелізів — привітань з Днем захисників і захисниць України, у тому числі від Юлії Світличної — моніторинг виявив замовні матеріали на користь депутата Харківської міської ради Ігоря Черняка:
Цікаво, що це рішення на свою користь «записав» і вже згаданий Ігор Терехов.
Загалом перелік кандидатів у мери Харкова виглядав так (станом на 15 жовтня):
*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Мой Харьков», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів – «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків, а також сторінки в Фейсбуці нардепа Олександра Фельдмана, нардепки Юлії Світличної, депутата міськради Андрія Лесика, екс-нардепа і кандидата в мери Харкова Михайла Добкіна, секретаря міськради і кандидата в мери Харкова Ігоря Терехова, депутата міськради Анатолія Родзинського, екс-нардепа Євгенія Мураєва, депутата міськради Дмитра Булаха, бізнесмена, блогера і екс-кандидата в мери Юрія Сапронова.
Читайте більше новин про маніпуляції, фейки і «джинсу» в харківському медіапросторі на нашій сторінці у Facebook:
“Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністе́рства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії”
ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин