Офіційна відповідь метрополітену щодо ситуації — у цій статті.
Геннадій Кернес під час сесії міськради Харкова 16 жовтня заявив, що видатки метрополітену зросли через масове поповнення харків’янами карток напередодні подорожчання проїзду.
КП «Харківський метрополітен» у відповіді на наш запит зазначило, що недоотримало 84,4 мільйона гривень.
«Збиток за І півріччя 2019 року — 54 084,9 тисячі гривень проти 26 917,6 тисячі за І півріччя 2018 року. Основна причина його зростання — поповнення безконтактних електронних карток до моменту встановлення тарифу у розмірі восьми гривень», — говориться у тексті.
За тиждень до збільшення тарифу (з 31 січня до 6 лютого) пасажири поповнили 338 082 картки на загальну суму 42,3 мільйона. Ці користувачі могли їздити за старим тарифом, доки не закінчилися гроші на картках.
При цьому після зростання тарифу до 30 червня КП планувало отримати 131,17 мільйона гривень. Однак реальна сума доходів перевищила очікувану — 204,8 мільйона гривень.
Таким чином, підприємство отримало на 73,67 мільйона гривень більше, ніж планувало. Тому не зовсім зрозуміло, як саме поповнення карток вплинуло на дохід метро.
Проїзд у міському електротранспорті подорожчав 7 лютого. Вартість однієї поїздки в «підземці» збільшилася з п’яти до восьми гривень, а в трамваях та тролейбусах — з чотирьох до шести. Нова ціна пояснювалась збитковістю перевезень. При тому в метро вже тоді заявили, що й з новим тарифом прибутку не буде.
У рейтингу збитковості транспортних КП за перше півріччя 2019-го «підземка» посіла перше місце. Під час сесії 16 жовтня депутати міськради виділили з бюджету 181,3 мільйона гривень на будівництво метро. З них 3,3 мільйона — на фінансову допомогу підприємству. Тоді ж мер Харкова Геннадій Кернес сказав, що підвищення тарифу на три гривні не допомогло зменшити витрати, оскільки перед цим пасажири масово поповнювали проїзні картки та продовжували їздити за старою ціною.
Відповідь на запит «Накипіло»:
Збиток за І півріччя 2019 року — 54084,9 тисяч гривень проти 26917,6 тисяч гривень за І півріччя 2018 року. Основна причина зростання збитку — поповнення безконтактних електронних карток до моменту встановлення тарифу у розмірі 8 гривень. Внаслідок чого метрополітен недоотримав у доходах 84 376 757 гривень.
Сума запланованих доходів від оплати пассажирами з 7 лютого по 7 квітня 2019 року становить 131 178 500 гривень.
Сума фактичних доходів від оплати пасажирами з 7 лютого по 7 квітня 2019 року становить 204 847 145 гривень.
Пасажиропотік з 1 січня по 30 червня 2019 року становить 107 176 653 пасажири.
Пасажиропотік з 1 січня по 30 червня 2018 року становить 110 482 153 пасажири.
За період з 31 січня по 6 лютого 2019 року було поповнено 338 082 проїзних карток на загальну суму 42 337 142 гривень.
Ситуація з поповненням проїзних карток до підвищення тарифу 7 лютого 2019 року вплинула на збільшення видатків підприємства.
ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин