З 21 по 25 червня аналітики проєкту INFOCRIME Kharkiv перевірили 1504 новини, публікацій і відеосюжетів, опублікованих найпопулярнішими медіа Харкова. До моніторингу увійшли також дописи харківських політиків у соцмережах. Загалом ми зафіксували 46 публікацій з ознаками маніпуляції.
Терехов і Світличная — саме вони вкотре лідери із замовлень «джинси». Політики найчастіше фігурували в маніпулятивних публікаціях харківських медіа.
Виконувач обов’язків мера Ігор Терехов продовжив, як і в минулий період, піаритися на пам’яті Геннадія Кернеса: «Сегодня здесь вся команда Геннадия Кернеса, которая формировалась 10 лет, – сказал секретарь Харьковского горсовета Игорь Терехов. – Сейчас уже каждый определился, кем ему был Геннадий Адольфович» (Город Х) та допомозі підприємцям, що постраждали від локдауну (Город Х).
Попередні моніторинги можна прочитати тут.
Цього тижня виявилося, що Ігор Терехов «придумав» картку харків’янина (ВГороде.Харьков), а інвестиції в місто нібито є його заслугою: «Игорь Терехов провел успешные переговоры с представителями французской строительной компании Eiffage Group по поводу привлечения инвестиций в модернизацию городской системы теплоснабжения» (Мой Харьков).
Ну і як без чорного піару. У матеріалах, де фігурує Терехов як ініціатор порятунку тренувальної бази ФК «Металіст», у негативному ключі згадується Айна Тимчук: «как известно, ГП «Харьков-Арена» существует уже около года. Однако начало заниматься целевой деятельностью только благодаря соответствующим решениям главы ХОГА Айны Тымчук» (Status Quo).
У негативному ключі згадують про теперішню очільницю області й у виданні «Харьковские известия». У статті «Айна Тимчук знехтувала можливістю обговорити освітні питання з профільним міністром (відео)» міститься оцінка вчинку голови ХОДА, яка не була на зустрічі з міністром освіти, попри те на заході виступив її заступник.
Маніпуляції стосуються й інших політиків і політичних сил. Наприклад, заголовок «“Успешный Харьков” успешно протекает (видео)» не відповідає змісту, оскільки відсилає до неймінгу партії «Успішний Харків», але в статті йдеться про прорив труби в одному зі спальних районів.
Натомість видання вже традиційно випускає компліментарні матеріали на користь Юлії Світличної та її політсили. Експерти знайшли чотири такі тексти, два з них присвячені привітанню з днем молоді. «Джинсування» супроводжується й візуальною подачею.
Що стосується маніпуляцій навколо бізнес-тем, то переважно вони виявлялися в неналежному маркуванню реклами. Подібні порушення експерти знайшли в трьох харківських виданнях: відсутність маркування у ВГороде.Харьков й Мой Харьков, та позначка «новости компаний» у матеріалі 057.ua.Джинсування тут зустрічається рідше, як ось у матеріалі про 31-річчя «Мегабанку».
*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Мой Харьков», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів – «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків, а також сторінки в Фейсбуці нардепа Олександра Фельдмана, нардепки Юлії Світличної, депутата міськради Андрія Лесика, екс-нардепа і потенційоного кандидата в мери Харкова Михайла Добкіна, секретаря міськради і потенційоного кандидата в мери Харкова Ігоря Терехова, депутата міськради Анатолія Родзинського, екс-нардепа і потенційоного кандидата в мери Харкова Євгенія Мураєва, депутата міськради Дмитра Булаха, бізнесмена, блогера і екс-кандидата в мери Юрія Сапронова. Період моніторингу – 21-26 червня 2021 року.
Читайте більше новин про маніпуляції, фейки і «джинсу» в харківському медіапросторі на нашій сторінці у Facebook:
“Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністе́рства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії”
ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин