Закрытая территория: кто может попасть на сессию горсовета

Лидеры фракций Харьковского городского совета обсудили проблему доступа на пленарные заседания. Зачастую горожане с трудом попадают на сессии местного горсовета, а доступ на последнюю был закрыт даже для некоторых депутатов. Этот факт уже расследует Шевченковский отдел полиции.

По словам организаторов круглого стола, фракция «Відродження» не вышла на контакт. Ее представители на мероприятие не пришли. Также не явились и члены «Нашего края», которые поддерживают позицию «Відродження».

«Накипело» публикует главные цитаты дискуссии.

Олександр Солонтай, експерт Інституту політичної освіти

«Один і той самий закон про місцеве самоврядування в різних містах читають по-різному. В одних розуміють, що громада самоврядується, а в інших — вважають, що є якийсь князь, цар, гетьман, бос, власник міста, а всі інші — просто зайві. У Харкові саме така ситуація».

DSC_1559

Жодний закон не дозволяє закрити доступ до пленарних засідань міськради. Вільний вхід для всіх гарантують Конституція України, Закон України про місцеве самоврядування та спеціалізований Закон про доступ до інформації.

«Формально в документах Харківської міської ради перешкод для того, щоб люди були присутні на сесії, немає. Є процедура та розписаний порядок, але по факту громадяни на засідання не потрапляють».

Поняття «немає місць» не існує, тому що в такому випадку орган самоврядування повинен перенести своє засідання в інше місце.

«В усьому світі мерія працює, як коворкінговий центр. Тобто це приміщення, пристосоване для проведення різних заходів».

DSC_1561

«Владі варто не боятися запускати громаду в середину. Вони часто вважають, що вільний вхід громадянам на засідання дає їм такі ж права, як і депутатам: пропозиція, поправка, зауваження, виступ, репліку. Нічого подібного. Право участі в засіданні означає тільки те, що прийшов, сидиш, слухаєш, а щось кричиш, вигукуєш — можуть видалити з залу. Бо за умов української правової грамотності та політичної культури, якби громадянам дати таке право, то засідання рад було б паралізоване».

Закон не гарантує громадянам право виступу, право подавати поправки та пропозиції до проекту рішення. Закон дозволяє видаляти із залу громадян, які заважають проводити засідання. Це варто розуміти представникам влади і громадським діячам.

Тарас Сітенко, лідер фракції «Об’єднання Самопоміч»

«Пан Кернес має обдурити будь-який закон, будь-який регламент. Це суть його життя. І доки є якийсь умовний „договорняк“ Кернеса з Києвом, він може робити тут що завгодно. Тому це питання не тільки до пана Кернеса, а й до ставлення правоохоронних органів і центральної влади».

DSC_1545

«Зараз в нас є програма із вдосконалення нашої сесійної зали. Але її сутність полягає в тому, що буде апгрейд комп’ютерного устаткування. Раніше програма була українською, вони переробили, щоб інтерфейс був російською, і через те, що вони влізли в програму, вона почала глючити. Тепер треба її замінити. А щоб зробити більше місця, мова навіть не йде».

Дмитрий Булах, депутат облсовета и председатель правления «Харьковского антикоррупционного центра»

DSC_1547

Позиция фракции «Возрождение» — известна. Их закрытость к коммуникациям, муниципальная охрана от их политической силы, которая не пускала харьковчан в горсовет и подчиняется мэру, — это и есть их позиция.

Дмитрий Дробот, общественный деятель

DSC_1551

«Все харьковчане имеют право заходить в мэрию, узнавать, что происходит в городском совете, присутствовать на заседаниях, они могут задавать вопросы депутатам, а не смотреть прямые трансляции».

Игорь Черняк, депутат облсовета и представитель «Харьковского антикоррупционного центра»

«Длительное время у нас была распространена практика, когда чиновники чувствовали себя членами какого-то закрытого акционерного общества: сами собрались, поговорили, решили, „раздерибанили“. Но любой государственный орган — это прежде всего сервисная организация, которая существует, чтобы обслуживать интересы людей. Доступ в городской совет должен быть свободным для любого горожанина, включая доступ „к телу“ всех чиновников и возможность человека прийти на любое заседание исполкома или комиссии».

1658-768x513[1]

То, что харьковские чиновники подменяют возможностью прямой трансляции проблему свободного доступа — это не одно и тоже. Прямая трансляция — это вопрос максимального охвата аудитории, а личное участие человека — это реализация его прав. У жителей города должна быть возможность задать вопросы и высказать свое мнение.

«Что удивительно: существует орган местного самоуправления, который никогда не принимал решения по инициативе членов территориальной громады. Более того, за всю каденцию у нас не было ни одного проекта решения, который был бы принят, если он инициирован кем-то кроме исполкома».

DSC_1568

«Є закон, який має виконуватись. Є влада, яка є найманими менеджерами: і міський голова, і заступники. А якщо говорити про заступників, то хто взагалі за них голосував? Їх ніхто не обирав. Це люди, які призначені з порушенням чинного законодавства. Не проводилися конкурси з призначення цих осіб. Тому, якщо у громади є право, то за нього треба боротись, бо з цими людьми, на превеликий жаль, інакше не можна. Для них Харків — це не ми. Для них Харків — це одна людина. І цій людині треба довести, що в місті є інші мешканці, які мають із ним абсолютно рівні права».

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

ещё по теме:

В декабре суд рассмотрит кассацию по делу «одоробла»

Как правительство Кыргызстана хочет обезопасить дороги

И снова о братьях Дуровых в Харькове

Начальник университета Воздушных Сил подозревается в растрате бюджета

Форум «Вчимося жити разом». Фоторепортаж

опубликовано

11 сентября 2017

текст

Алина Шульга

фото

Игорь Лептуга

просмотров

900

поделиться

[js-disqus]

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: