Чи реальні в Україні дешеві вибори?

Чому українські вибори такі дорогі, що допоможе зменшити витрати на політичну рекламу та чи можливо взагалі від неї відмовитися? Ці питання обговорили учасники круглого столу «Шляхи зменшення вартості виборчих кампаній в Україні», який відбувся в Харкові.

Ми публікуємо головні тези, що прозвучали під час дискусії.

Євген Радченко, директор з розвитку ГО «Інтерньюз-Україна»

«Є дві проблеми, які намагаються вирішити законодавці різних країн при обмеженні витрат на виборах: нейтралізація переваг кандидатів чи партій, що мають доступ до значних фінансових ресурсів, та зниження загальних витрат на проведення виборчих кампаній».

Кирило Лукаш, заступник голови Харківської обласної організації Всеукраїнського об’єднання «Свобода» з питань зв’язків з громадськістю

DSC_6395-11

У нас політика стала інструментом здобування грошей. Вибори — це інвестиція.

«Недостатньо говорити про те, щоб партії просто менше витрачали. Нам потрібно говорити, що зменшення вартості виборчих кампаній — є наслідком того, що люди та політичні сили намагаються йти ближче до виборців і показувати їм свої політичні засади. А зараз під час виборчих кампаній у нас відбувається битва гаманців».

«На мою думку, причина дороговизни виборів в Україні — це те, що політичні сили роблять інвестицію, щоб відбити ці гроші».

Юрій Шишкін, голова Харківської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція»

DSC_6391-10

Некоторые люди ждут избирательные кампании, потому что это средство для дополнительного заработка.

Олег Конотопцев, кандидат наук з державного управління

DSC_6376-5

Я вважаю, що на сьогодні неможливо технічно зменшити вартість виборів, а якщо якісь копійки і можна викроїти, то це піде на інші аспекти виборчої кампанії.

«Тепер партіям не треба збирати підписи, а необхідно внести грошову заставу. Коли це впроваджували, думали, що це підвищить якість кандидатів. Але чи підвищилась вона — невідомо. Ми вже кілька виборів пройшли з такою системою, вже можна робити якісь узагальнення. Давайте скасуємо цю грошову заставу, і вже на півтора мільйона партія зможе зекономити».

Євген Радченко, директор з розвитку ГО «Інтерньюз-Україна»

DSC_6378-6

«Зараз є тенденція здешевлення виборів. Останні французькі, британські, австралійські вибори були дешевші, ніж попередні. Причому британські — майже в два рази».

Аліна Кібіткіна, голова Харківського обласного осередку «ДемАльянсу»

DSC_6387-9

Сили зараз нерівні, бо політичні партії та кандидати, яких підтримують олігархи, мають набагато більше шансів. Зараз ми змагаємось не ідеями чи справами, а лише грошима. Гроші — це зараз найголовніший інструмент.

«Один із напрямків, який, на нашу думку, потребує змін — це повна або часткова заборона політичної реклами. Є багато прикладів у Європейських країнах, де діє повна заборона, і це не заважає проводити вибори. Щодо часткової — це може бути обмеження витрат або часу на рекламу».

Євген Радченко, директор з розвитку ГО «Інтерньюз-Україна»

"Величезний міф, що електронне голосування здешевить витрати. Тому що первинний вклад у обладнання, яке треба, щоб забезпечити таке електронне голосування, буде шаленим. Щоб забезпечити електронне голосування, потрібен ідентифікатор. Це може бути ID-картка. Це забезпечить можливість проголосувати, але не таємність голосування”.

Сергій Винниченко, керівник Харківського осередку партії «5.10»

DSC_6372-4

«Мне кажется, с введением электронной системы голосования и затраты снизятся, и качество проголосовавших людей повысится. Потому что сейчас будущее страны выбирают бабушки и дедушки, которые доходят до избирательных участков».

Іванна Скиба-Якубова, засновниця та керуюча партнерка PR-агенції «Bagels & Letters»

«В країні є війна, і вона ще йтиме якийсь час, тому в цих умовах не зменшувати витрати на вибори було би просто злочинним. Війна породжує багато „дірок“, які ми маємо затикати, людей, яким ми маємо допомогти, і в цих умовах витрачати гроші на якісь безглузді речі — нерозумно».

«У 2015 році я працювала з трьома кандидатами від партій. Двоє з них тепер є депутатами обласної ради. Це Вікторія Мілютіна й Тетяна Бідняк. <...> Перший місяць нашої кампанії ми прожили на десять тисяч гривень».

DSC_6382-7

Є дві дуже наївні та ідеалістичні, але, як на мене, дієві тези: робіть реальні речі, та друга — дружіть із людьми.

«За рахунок чого ми з моїми кандидатами змогли виграти ці вибори: тому що за кожним із них була вже велика реальна історія. Всі мої кандидати виступали на ефірах місцевих каналів, але жодного разу вони не займалися агітацією. Вони розказували про ті соціальні проекти, які робили».

«Серед витрат на виборчу кампанію бувають досить безглузді. Наприклад, коли кандидат два-три місяці возить своє обличчя на банері. Є витрати, коли приїздить вантажівка з пельменями, і люди вибудовуються в чергу за тими пельменями. А чим я можу перекрити пельмені? Ну хіба що горілкою, але це не наш метод».

«Перша річ, яка справді може допомогти кандидатам, окрім реальної роботи протягом попередніх двох-трьох років, це аналіз округів. А друга — використовуйте свій експертний рівень. Якщо ти є спеціалістом з медицини та йдеш у міську чи обласну раду, щоб займатись, перш за все, медичними питаннями — побудуй на цьому свою кампанію».

Подписывайтесь на наш канал в Telegram, чтобы быть в курсе свежих новостей.

ещё по теме:

Жизнь со статусом «плюс»

Немного о Вадиме Пассеке

Поймали теплую осень

Денис Евдокименко: «Полицейские никогда не приезжают туда, где все классно»

Онкоцентр проведет бесплатные осмотры для женщин

опубликовано

14 июня 2018

текст

Аліна Шульга

фото

Ігор Лептуга

просмотров

604

поделиться