Соціалка, кримінал і красиві фоточки: що постять харківські онлайн-медіа - Накипело
img

Олена Лептуга

  • 31 августа
  • 781

Соціалка, кримінал і красиві фоточки: що постять харківські онлайн-медіа


Найшвидший спосіб отримання інформації — соціальні мережі медійних видань. Протягом 10-16 серпня ІМІ дослідив, як і який контент публікують онлайн-медіа на своїх сторінках у Facebook, що з того реклама і джинса.

Серед досліджуваних харківських видань (057.ua, Kharkiv.Today, Об'єктив, Город Х, Status Quo) найбільше підписників у сторінки 057.ua (понад 55,5 тисяч) і Kharkiv.Today (понад 27 тисяч). Решта, як видно з таблиці, мають значно скромнішу кількість фоловерів. 

Найактивніше ведуть FB-стрічку 057.ua (130 постів за тиждень) і Город Х (132 пости за тиждень). Обидва сайти опублікували на своїх сторінках по 30 розважальних постів (88%), а всього моніторинг виявив загалом 68 таких публікацій, серед них фотографії та колажі:

Журналісти 057.ua також використовують інтерактивні прийоми, наприклад, просять оцінити фото або пропонують пройти тести

Діалог через підводки до публікацій ведуть і в Kharkiv.Today. Подекуди вони оціночні, як у прикладах нижче, однак сприймаються підписниками схвально.

До речі, це видання змінило спосіб подачі інформації й наразі нарощує кількість підписників у соціальних мережах. Наразі Kharkiv.Today третє за популярністю харківське медіа у Facebook після  057.ua і Накипіло. 

Медіагрупа «Об’єктив» використовує Facebook здебільшого для публікації відео — лише 26% контенту сайту потрапило на соціальну сторінку видання на противагу 84,4% в 057.ua чи 76% Город Х. 

Щодо тематики публікацій, то моніторінг виявив приблизно однакову кількість постів про соціальні проблеми (171 новина, або 34%) та кримінал / надзвичайні події (170 новин, або 34%). У першу групу потрапила й щоденна статистика приросту хворих та зміни статусу Харкова й області із «зеленої» зони на «жовту» і «помаранчеву». Так, Status Quo опублікував посилання не на окрему статтю, а на спецтему:

Протести у Білорусі — топова політична тема 10-16 серпня. Усі харківські видання опублікували принаймні по одному посту про це: «Возле памятника Шевченко прошел митинг (фото)» (SQ) або «Историческая акция протеста. На улицах Беларуси собралось рекордное количество людей (видео)» (Объектив). 

У зазначений період почали з’являтися матеріали про місцеві вибори, наприклад: «Выборы в райсоветы под угрозой срыва. Что ожидает Харьковщину» (Город Х). Загальна кількість публікацій про політику та політиків на FB-стрічці – 44 (8,8%). 

Моніторинг не виявив передвиборчої «джинси» на жодній зі FB-сторінок видань, натомість сайт 057.ua надрукував без належного маркування три замовні матеріали на користь політиків. Цитуємо один з них: «Глава «Слуги народа» в Харьковской области инициировал создание рабочей группы по наработке плана выхода Харьковского авиазавода из глубокого кризиса» (057.ua).

Щодо комерційних рекламних матеріалів (їх п’ять, 0,5% від загальної кількості постів), то вони мають також неналежне маркування на FB-сторінці 057.ua. 

Як бачимо, аналізовані видання по-різному ставляться до просування матеріалів у Facebook. Наразі туди потрапляє, в середньому, 51% статей. Сторінки у Facebook всіх медіа журналісти ведуть російською мовою.


Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.  

ПОДПИШИТЕСЬ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПЕЛО, чтобы быть в курсе свежих новостей.

ПОДПИШИТЕСЬ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПЕЛО

В случае массовых потасовок на улицах города мы вас оповестим