Обласна рада й облдержадміністрація відповіли на запити про витрати на піар, міська рада промовчала  - Накипело
img

Олена Лептуга

  • 27 марта
  • 1382

Обласна рада й облдержадміністрація відповіли на запити про витрати на піар, мерія промовчала 



У березні Інститут масової інформації аналізував, скільки Харківська обласна державна адміністрація та Харківські міська й обласна ради витратили чи планують витратити коштів на висвітлення своєї діяльності за допомогою медіа.  

Харківська міська рада не відповіла на запит про витрати на власний піар. Цей факт не надто дивує, оскільки відкритість цього органу самоврядування неодноразово опинялася під питанням. Тому ми скористалися «Прозорро», аби з’ясувати витрати мерії на власний піар. Як виявилося, міська рада щедро фінансує «розміщення та просування інформаційних матеріалів про проєкти діджиталізації у Харкові та здійснення важливих інфраструктурних проєктів у місті та їх значення для повсякденного життя його мешканців, у тому числі з офіційного сайту Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету, на електронних інформаційних ресурсах». Для цього вона вийняла чотири медіа — «Город Х», медіагрупу «Об’єктив», StatusQuo (ці ресурси фігурували в моніторингах ІМІ як порушники стандартів журналістики, зокрема за наявність «джинси») та Times.Харків.

Згідно з Договором про закупівлю №5-21 від 14 січня 2021 року, StatusQuo у 2021 році має опублікувати 125 інформаційних матеріалів на суму 475 тисяч гривень. Та ж кількість контенту в «Об’єктиві» коштувала 476 875 гривень, в Times.Харків478 500, а в «Город Х» — 479 тисяч.  Тобто загалом про діяльність мерії та її працівників має вийти півтисячі статей майже на дві мільйони гривень (1 909 375,00).

Минулого року, крім уже названих медіа, замовлення мерії виконувало й видання Newsroom. ФОП Федосенко Павло Ігорович, директором якого є головний редактор видання, отримав від міськради за інформацією Прозорро, 480 тисяч за 125 інформаційних матеріалів.

Також міська рада щорічно замовляє трансляцію своїх засідань. У 2020 році подібні послуги надав ФОП Рахуба Павло Євгенович на суму 194 374 гривні. У 2021-му на таку ж суму послуги надаватиме ФОП Самарцев Олександр Володимирович.

Ми не змогли вирахувати всі витрати, оскільки деякі хоч і стосуються виготовлення контенту, але названі інакше. Так, представники Харківського антикорупційного центру виявили, що Управління інноваційного розвитку та іміджевих проєктів Харківської міськради замовило в лютому прес-реліз з 500 символів на Open grant school за 3 тисячі гривень. Про це стало відомо з системи публічних закупівель «Прозорро». Таким чином, один символ коштує шість гривень. 


Що стосується Харківської обласної ради, то її пресслужба надала відповідь на запит у строк і з повним пакетом документів. Як зазначається у відповіді, послуги висвітлення діяльності ради, її посадових осіб та голови обласної ради надають чотири підприємства: ПАТ «Регіональна телемовна компанія «Тоніс-Центр», ТОВ «Слобідський край», ФОП Самарцев Олександр Володимирович, ФОП Дьяченко Антон Ігорович. Загалом це — 1 461 962,92 гривень. Найбільше фінансування отримав «Слобідський край» — понад мільйон (1 180 800 гривень). 

Онлайнову трансляцію засідань облради так само, як і міської, забезпечувала ФОП Самарцев Олександр Володимирович. Згідно з актами, підприємець також стрімив засідання конкурсних комісій з обрання керівників закладів культури та освіти. Планувалося 30 таких відео- , аудіофіксацій на 95 790 гривень, але проведено 12 на суму 38 316 гривень. 


На 2021 рік обласна рада запланувала 348 тисяч гривень на послуги з відеозйомки спеціалізованих теле- та радіопрограм, фільмів, окремих рубрик, присвячених діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування (150 000) і послуги з інформаційного забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування, інформування територіальних громад тощо (198 000). 

Станом на 25 березня договори укладені з ТОВ «Незалежна служба новин» на суму 43 404: 

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-006546-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-005748-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-005235-b

ТОВ «Телерадіокомпанія “Сімон”» за послуги з трансляції окремих рубрик, присвячених діяльності органів та посадових осіб Харківської обласної ради, а також створення сюжетів отримає 104 953,8 гривень (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-009676-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-010082-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-11-010644-b )


Що стосується висвітлення діяльності Харківської облдержадміністрації, то у відповідь на наш запит від 3 березня отримали повідомлення про те, що «станом на 4 березня 2021 року в бюджеті Харківської області не передбачено коштів на висвітлення діяльності ХОДА». Проте у системі «Прозорро» зафіксовані кілька випадків оплати за розміщення відеоматеріалів власного виробництва в ефірі ТК «Simon» (4000 і ) ТОВ «Незалежна служба новин» за розміщення та просування інформаційних матеріалів отримала від ХОДА у липні 2020 року 20 300, 29 000. Обладміністрація також протягом минулого року замовляла послуги фотографів. Це коштувало 29 000 грн. 

 Отже, якщо навіть приблизно підсумувати, скільки міська, обласна ради та ХОДА витратили на висвітлення своєї діяльності, то вийде, що міська рада найбільше вкладається у свій піар, залучаючи місцеві медіа, натомість обласна адміністрація обмежується замовленнями сюжетів на районних телеканалах

Приблизність підрахунків пов’язана з тим, що лише облрада надала повну інформацію на наш запит.


Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.  

ПОДПИШИТЕСЬ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПЕЛО, чтобы быть в курсе свежих новостей.

ПОДПИШИТЕСЬ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПЕЛО

В случае массовых потасовок на улицах города мы вас оповестим

X