Статистика від Кучера, «джинса» про Ярославського й історії простих харків’ян: хто вони, головні спікери Харківщини в період пандемії   | Накипело
img

Олена Лептуга

  • 27 Квітня
  • 751

Статистика від Кучера, «джинса» про Ярославського й історії простих харків’ян: хто вони, головні спікери Харківщини в період пандемії  


Пандемія триває, а, значить, матеріалів про коронавірус не меншає.  Березневий моніторинг ІМІ в Харківській області виявив 33,6% (182 з 541) новин про COVID-19, у квітні таких статей вже 46,6% (355 з 762). Досліджувані медіа* приблизно однаковою мірою приділяли увагу висвітленню коронавірусної інфекції: відсоткові показники від загальної кількості новин варіюються від 42,9% (Status Quo) до 54,6% (Kharkiv.Today). Основні спікери цих новин – місцева влада, українські політики й містяни.

Назва ЗМІ/посилання всього новин всього новин про коронавірус % новин про коронавірус від загальної кількості 
sq.com.ua 184 79 42.93%
057.ua 105 47 44.76%
gx.net.ua 143 69 48.25%
АТН 178 77 43.26%
2day.kh.ua 152 83 54.61%
всього 762 355 46.59%


Однак якщо подивитися на кількість новин зі спікерами, то значно програє 057.ua – лише 19 статей із 47 містять цитати. Таких матеріалів у всіх медіа 34,7% від загальної кількості статей про COVID-19.    

Найбільше в новинах говорили місцева влада, українські політики й містяни (100, 42 й 34 статті відповідно). Найменше цитували релігійних діячів – усього три таких матеріали і лише в Kharkiv.Today. Вони стосувалися майбутнього святкування Великодня, наприклад, «Великдень в масці. Як живуть храми різних конфесій під час карантину». 

Топспікером не тільки серед представників регіональної влади, але й за загальною кількістю цитувань став голова Харківської облдержадміністрації Олексій Кучер – 45 матеріалів, що становить 12,7% від загальної кількості новин про коронавірус. Усі вони мають нейтральний інформаційний характер, більшість з них – про статистику захворюваності в регіоні («Кількість підозр на коронавірус у Харківській області збільшилася» (Kharkiv.Today) та забезпечення лікарень (наприклад, «Кучер сообщил, когда лаборатория в Харькове будет сама тестировать на COVID-19» (АТН). 

Також доволі часто харківські ЗМІ зверталися за коментарями до правоохоронців, зокрема за роз’ясненням нових карантинних обмежень (057.ua, АТН). 

Що стосується міської влади, то її представники потрапляли в новинні стрічки харківських медіа 55 разів. Правоохоронці, заступники мера Ігор Терехов і Світлана Горбунова-Рубан, представники департаментів міськради були нейтральними у своїх висловлюваннях, хоча деякі ЗМІ намагалися надати емоційності їхнім повідомленням за допомогою заголовків. 

Город Х

Натомість голова Харкова Геннадій Кернес вдавався до популізму: «Карантин продолжается, харьковчане – одна семья. Нам нужно быть спокойными и дисциплинированными, чтоб пройти это испытание. И мы его пройдем» (Status Quo) та піару бізнесмена Олександра Ярославського: «Всего за свои деньги я и Александр Ярославский подготовили 150 тысяч пайков и 40 тысяч аптечек, более 70 тысяч пайков и около 20 тысяч аптечек уже роздано», — подчеркнул мэр Харькова Геннадий Кернес. (Город Х). Так, «джинсу» на користь Ярославського опублікували АТН, Город Х і Status Quo, він є лідером серед замовників. 

АТН

Про місцевих депутатів «джинсували» Kharkiv.Today, що опублікував блог Романа Семенухи, і Город Х, який написав про благодійність депутата Харківської обласної ради Тетяни Біловол. Kharkiv.Today, крім того, опублікував блог місцевого бізнесмена Гліба Каневського про те, що влада нібито приховує інформацію щодо протидії коронавірусу, а АТН – про соціальний проєкт «Дорога домой» бызнесемена й нардепа Олександра Фельдмана. 

Загалом по п’ять замовних матеріалів коронавірусної тематики опублікували 057.ua, АТН і Status Quo, у Город Х і Kharkiv.Today таких статей трохи менше — три і дві відповідно. Більшість були спрямовані на продаж товарів і послуг («Такси “30-40” установило в автомобилях полимерные пленки для защиты водителей и пассажиров от коронавируса» (АТН), розповіді про благодійність («Киевстар выделяет 30 миллионов гривен благотворительной помощи на борьбу с COVID-19 в Украине» (Status Quo). 

Варто відзначити, що деякі рекламні статті 057.ua мали ще й соціальний аспект: наприклад, «Как в Харькове работает доставка, рестораны, такси и медицинские центры: цены и условия», однак не були належним чином марковані, лише як «Новини компанії». 

За результатами монтіорингу, українські політики ставали ньюзмейкерами 42 рази (12%). Лідером є головний санітарний лікар України Віктор Ляшко, його чи не щодня цитували харківські ЗМІ, повідомляючи зокрема статистику захворюваності коронавірусом. Президента, прем’єр-міністра, міністра освіти й міністерку соцполітику згадували теж, але рідше.      

Цікаво, що третіми за популярністю спікерами є не бізнесмени (17 згадок), місцеві активісти (15 матеріалів) чи навіть медики (15 статей), а харків’яни різних професій   – про них написали 34 рази. Умовно такі тексти можна поділити на:

  •  експертні поради: «Что советуют читать на карантине известные харьковчане» (057.ua);
  • розповіді «бувалих»: «Світ на карантині. Як харків'яни на трьох континентах переживають епідемію» (Kharkiv.Today);
  • опитування: «Первый день усиленного карантина в Украине» (АТН);
  • розвінчання фейків й маніпуляцій навколо коронавірусу: «На Харьковщине придумали наказание для тех, кто распространяет фейки о коронавирусе» (Город Х); 
  • надихаючі історії: #Подвезимедика: как таксисты и обычные водители помогают медработникам (АТН).

І, звичайно, не обійшлося без кохання: 

Город Х


*Моніторинг проводився з 6 по 10 квітня 2020 року. Аналідувалися усі новини в новинних стрічках п’яти найпопулярніших харківських ЗМІ: Город Х, Status Quo, Kharkiv.Today, 057.ua, АТН. Його мета – визначити кількість новин про коронавірус та проаналізувати кількість та якість спікерів, пов'язаних із коронавірусом, від місцевих представників влади, бізнесу та громадського сектору, а також дослідити кількість піар-матеріалів/джинси у новинах про коронавірус в регіональних онлайн-медіа.


Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.  

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

У разі масових заворушень на вулицях міста ми вас повідомимо