Представники громадської організації «Центр UA» обговорили з харківськими журналістами реформу виборчого законодавства. Ми зібрали найяскравіші цитати прес-кави.
Єгор Поляков, аналітик
Наразі виборча реформа не є в пріоритеті, а вибори відбудуться вже за два роки. Якщо зараз ми не приймаємо нової системи, то наступні парламентські вибори проведемо за тим самим законом Януковича.
«Зараз у нас депутати, обрані за закритими списками, не представляють регіони. Мажоритарники – навпаки. Відповідно, якщо ми хочемо, щоб у народного депутата відповідальність була одночасно і перед виборцями свого регіону, і перед партією, відкриті регіональні списки нам це дають».
«Як взагалі працюватиме виборча система? У нас буде 27 регіональних округів, в яких партії виставляють своїх кандидатів. Люди приходитимуть і голосуватимуть і за партію, і за кандидата. Так у виборця буде можливість впливати на те, хто конкретно його представлятиме, і в партії є стимул висувати кандидатів, які є впізнаванні в цьому окрузі, які працювали в регіоні. Відповідно, треба буде вкладатися більше в партійні місцеві осередки. Таким чином, відкриті регіональні списки – це така система, яка дозволяє врахувати й інтереси партії, яка дивиться на загальнонаціональну картину, й інтереси регіонів».
Олег Рибачук, голова і співзасновник ГО «Центр UA»
Переважна більшість харківських депутатів (70-80%) взагалі не голосують. Вони не бачать ніякого зворотного зв’язку у відстоюванні інтересів Харківщини.
«Ми проходимо до повного розуміння, що за ці роки створили систему гарантованої безкарності для депутатів. Ми створили систему, яка дозволяє людям з грошима вибирати собі спосіб потрапляння в політику: чи йти в мажоритарний округ, чи по партійному списку. Вони купують це місце і, відповідно, як бізнесмени отримують свої дивіденди.
«Я абсолютно впевнений, якщо на вулиці міст і сіл вийдуть українці з вимогою зміни законодавства, шансів не зреагувати у влади не буде. Це великий виклик для нас, але нам пора навчитися змушувати владу, яку ми обрали, робити те, що нам потрібно».
Інна Борзило, виконавчий директор ГО «Центр UA»
Ми схиляємося до обмеження політичної реклами. Чому це такий важливий момент? Насправді, за нашими дослідженнями, близько 80% офіційних виборчих фондів партій спрямовується на купівлю телевізійної реклами – маніпулятивних повідомлень, де за 30 секунд нам намагаються нав’язати якусь ідею, не говорячи ані про програму політичної сили, ані про план її реалізації, ані про строки – ні про що.
«У нашому документі є пропозиція наділити можливістю застосовувати санкцію Національну Раду з питань телебачення та радіомовлення. Важливо, щоб ця санкція була чутлива, незручна і дійсно працювала відносно суб’єктів виборчого процесу. Наразі є дві громадські організації «Детектор медіа» та «Інститут масової інформації», які вже протягом кількох виборчих циклів відслідковують так звану «джинсу» під час передвиборчих кампаній. І ці звіти є публічними».
«Инструмент отзыва депутатов может быть использован как способ давления на будущую оппозицию. Мы должны думать об этом не с точки зрения того, какие сейчас политические силы у власти и кто является оппозицией, а создавать систему, которая будет здоровой и сбалансированной для всех последующих лет».
Андрій Андрушкін, керівник проекту «Публічні фінанси»
56% людей віком 18-35 років не збираються йти на наступні вибори. Це величезна група людей. Вони просто зараз не бачать жодної політичної сили, яка готова представляти їхні інтереси. І це сигнал для молодих партій почати з цими людьми працювати.
ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин