Старе авто на ходу, побудований план та маршрут на карті. Максим Глубокий та Дмитро Харченко збираються в ретропробіг до столиці Німеччини. Чоловіки повторять путь, яку проїхав Андрій Кузьменко (Кузьма Скрябін) на початку 1990-х років.
Усе почалося з дружньої зустрічі за пивом, пригадують автори проєкту.
Дмитро: «Ми давно не бачилися, під час спілкування я розказав Максиму про свою поїздку на “Форді” 1957-року до Буковеля (у 2020 році — ред.), на підтримку внутрішнього туризму».
Максим: «Дмитро тоді сказав, що хоче у 2021 році поїхати на цьому ж «Форді» в Європу. А я на той час читав книжку Кузьми «Я, “Побєда” і Берлін». І в голові виникла думка, що можна поїхати не на “Форді”, а, як Кузьма Скрябін, на “Побєді”. І ми вирішили розпочати проєкт, не дивлячись на те, що “Побєди” в нас на той момент не було, і де її взяти, ми не знали».
Книга «Я, “Побєда” і Берлін» написана у 2006 році як спогад про декілька поїздок Андрія Кузьменка до Німеччини.
«Це була його перша автівка, придбана на позичені гроші, щоб їздити з бардом Віталієм бардецьким до Берліну та продавати там манекенів. Манекени, які майже нічого не коштували в Радянському Союзі (збиралися серед списаних з магазинів або куплялися за пляшку горілки), продавалися в Берліні за 50 чи 150 марок за штуку».
Купити машину, яка б була технічно справною та підходила за бюджетом, виявилося нелегко. Чоловіки переглянули приблизно сорок оголошень з продажу автівок ГАЗ-М-20 «Побєда». Обраницю знайшли в грудні минулого року в Білгород-Дністровському (Одеська область) і привезли до Харкова.
«Ми шукали не просто машину, яка може їздити, а таку, на якій можна було виїхати за кордон. Особливо було важливо, щоб усі номери були цілі. На старих машинах номери згнивають, ржавіють та, врешті, нищаться. І це проблема», — пояснює Максим.
В огляді старих машин є свої нюанси.
«Коли бачиш ретроавтівку, потрібно подивитися чи в ній щось тече, аби знати, чи є в ній масло, тосол або змазка в кермовому механізмі. Якщо нічого не підтікає — погано. Це означає, що машина нежива», — ділиться порадами з вибору ретроавтівки Дмитро.
Зараз «Побєда» чекає на подорож у гаражі. Аби витримати поїздку довжиною чотири тисячі кілометрів, автівку потрібно ще підремонтувати: перевірити двигун, замінити мастило, підшипники, ремінь та інші деталі.
Друзі вирушать із Харкова 17 серпня, у день народження Андрія Кузьменка. Маршрут планували таким чином, аби щодня проїжджати 300–400 кілометрів. Перша зупинка буде в Києві. Там чоловіки пробудуть два-три дні та зустрінуться зі знімальною групою, яка створює фільм за книгою Кузьми, а також музикантами. Наступна зупинка — Львів та відвідування концерту на День незалежності. Далі за маршрутом — польські міста Краків та Вроцлав. Потім — зупинка на два-три дні у Берліні. Фінальна точка пробігу — Магдебург, де щороку проводиться фестиваль любителів ретроавтомобілів.
На «Побєді» до Берліну чоловіки планують вирушити втрьох, але є ще одне вільне місце.
«По-перше, треба бути готовим витримати таку поїздку. Їхати на ретроавтомобілі — специфічний досвід: максимальна швидкість авто приблизно 70 кілометрів на годину. Щодня ми плануємо знаходитися в автівці вісім–десять годин, це не буде просто, Також людина повинна оплатити місце в автівці. Ми розраховуємо, що подорож обійдеться приблизно у півтори тисячі на одну особу».
Оперативні та перевірені новини з Харкова