Протокол №3. Це новина, чи ні? - Накипіло
Накипіло.освіта

Протокол №3. Це новина, чи ні?

  • Олена Лептуга
  • Віктор Пічугін
  • 18 Жовтня 2022

 

В інформпросторі зараз — безкінечна кількість новин, інфоприводів, заяв і подій. Але як журналісту визначити, що дійсно важливе, а що можна пропустити? Наш протокол описує, як розставити пріоритети і розкрити для читачів інфоприводи, які, здається, нецікаві для аудиторії.

 

Що є новиною?

 

Новиною можна вважати те, що описує нові події, що відбулися і мають значний вплив на життя вашої аудиторії.

 

Наприклад, інфопривід про те, що «Трамвай на вулиці Шевченка зіштовхнувся з легковиком» є новиною тільки для водіїв-учасників ДТП, їх пасажирів і працівників патрульної поліції, що приїхали оформлювати пригоду. Це не впливає на життя широкої кількості людей, тому це не варто подавати  як новини.

 

Інфопривід «Міськрада закриє центральну площу міста» є більш важливим і впливає на більшу аудиторію — зокрема тих містян, що планують денний маршрут.

Заява чиновника «Архітектор N буде займатися відбудовою міста» — дуже спокуслива, щоб написати за нею новину. Але насправді імʼя архітектора нічого не скаже містянам про те, як виглядатимуть вулиці їх міста після відбудови.

 

Як зробити з неновини новину 

 

Подумайте, чи є цей інфопривід частиною більшої проблеми. Наприклад у інфоприводі «Трамвай на вулиці Шевченка зіштовхнувся з легковиком» можна подумати — чому відбулась ДТП? Можливо на тому перехресті часто відбуваються аварії? Можливо є проблеми з дорожнім покриттям чи регулюванням руху?

 

Окресливши проблеми, які могли спричинити виникнення інфоприводу, спробуйте знайти інформацію про те, як їх можна усунути і чи плануються якісь заходи. Чи хоче мерія замінити асфальт на перехресті? 

 

У випадку з заявою про «Архітектор N буде займатися відбудовою міста», задайте чиновнику питання про те, чи існує вже проєкт відбудови, чи буде збережений історичний центр міста, скільки грошей отримає архітектор, тощо.

 

Так ви створюєте додаткову вартість інформації, яку надаєте вашим читачам, замість того щоб бомбардувати стрічку новин фактоїдами і незначними новинами.

Ініціативу реалізовано медіагрупою «Накипіло» у межах проєкту «Цифрові, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні», що впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України за фінансової підтримки Швеції. 

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

    ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

    Оперативні та перевірені новини з Харкова