ІнклюзіON: 2022. Культура на території війни - Накипіло
Спецтеми

ІнклюзіON: 2022. Культура на території війни

У грудні відбувся фестиваль «ІнклюзіON: 2022. Поза кордонами», учасниками якого стали представники і представниці культурних та громадських організацій, активісти та активістки, залучені у процеси впровадження інклюзії в Харкові та Україні.

Проблема: чому культура важлива? Думки про культуру, економіку, побут звучали від спікерів фестивалю, Усе разом, суб’єктивно, але дуже подібно в кожного та кожної. Зібрали для вас тези зустрічей фестивалю. Всі головні тези будуть зібрані в окрему публікацію, що вийде на початку 2023 року.

Фестиваль Культурні діячі та діячки говорили про наявні проблеми, шукали способи побудови інклюзивного, безбар’єрного культурного середовища в Україні в умовах воєнного стану. Для більшого занурення, додаємо кілька цитат:

  • «Разом з Артемом Вусиком ми створили театр “Варта”. Спочатку випустили перфоменс “Перший день війни”, де ми рефлексували власні історії. Ми постійно сумнівались, чи варто нам зараз займатися театром? Кому це потрібно? Чи маємо ми право займатися такою мирною справою? Але виявилося, що театр змінився, теми змінилися, глядачі змінились – вони підтверджували що театр важливий як для них, так і для нас», — Костянтин Васюков, режисер театру «Публіцист».
  • «На жаль, це велика проблема зараз — вигоряння через волонтерську діяльність. Ми всі зараз не можемо тримати себе в рамках, бо хочеться щось робити. І те, що сили на все не вистачає не дуже помічається, – Світлана Масова, представниця «Станція Уж» та плейбек-театру «Живе Дзеркало», — Ми були шоковані, коли ми зустрічались з мамами ВПО, які виїхали в відносно безпечні місця вже давно, але бачили, як не пропрацьовані їхні травми, пережиті через війну. Відчуття таке, ніби люди тільки тиждень як виїхали. Це засмучує і лякає, але одночасно з тим дає надію, що треба робити і треба діяти. Адже не всі можуть пропрацювати самостійно пережите».
  • «Ми пройшли і школу, і що таке інклюзивні центри, і як їх робити ефективнішими. Зараз у нас в Харкові залишилася майстерня для підлітків з аутизмом, яка, на жаль, зараз функціонує виключно як наш гуманітарний центр, але ми сподіваємось що повернемось і будемо працювати, – Наталя Івашура, власниця майстерні для підлітків з аутизмом «Аутизм Арт», — Війна запустила у батьків дітей з інвалідністю думку, що не можна створювати систему підтриманого проживання і не створювати систему зайнятості цих людей. Наприклад, не змовляючись між собою, багато батьків сказали, що треба робити майстерні, де всі будуть щось створювати. Вони бачили, що в Україні цього немає, побачили якісь фрагменти цього закордоном. Вони готові повертатися та створювати це в Україні».
  • «Фізично будівля Харківського Художнього Музею значно постраждала під час березневих обстрілів міста. Зараз встановлюються нові вікна для того, щоб можна було ввімкнути опалення. Найціннішу частину фонду вдалося евакуювати, але значна частина залишається в Харкові. Звичайно, фізично відвідувачів ми приймати не можемо. В просторі онлайн музей залишився. Ми проводимо онлайн виставки, проводимо конкурс дитячої творчості. Цього місяця (прим. – грудень) ми підбили підсумок конкурсу дитячого малюнка, присвяченому Григорію Сковороді. Майже 300 дітей ілюстрували «Харківські байки» та відправляли свої малюнки онлайн. Роботи лауреатів можна переглянути в соцмережах Харківського Художнього Музею», – Ганна Задорожна, співробітниця Харківського Художнього Музею.

Фестиваль «ІнклюзіON:2022. Поза кордонами» організований Харківською обласною фундацією «Громадська альтернатива» за підтримки Фонду Фрідріха Еберта в Україні та включає інклюзивні події-супутники, що реалізуються в партнерстві з громадськими організаціями.

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

Оперативні та перевірені новини з Харкова