Цей протокол розроблено для того, щоб журналісти вашої редакції могли швидко і якісно розрізняти, що, або хто може слугувати джерелом інформації, а що ні.
Етап №1. Підготовчий.
Для того, щоб журналістам вашої редакції було простіше орієнтуватися в тому, що ваша редакція вважає джерелом інформації, ми рекомендуємо вам створити аналог кольорового коду Купера для джерел.
У ньому розташуйте джерела інформації в порядку від тих, чия інформація не потребує додаткової перевірки, до тих, кому довіряти не можна за будь-яких умов.
Ось приклад заповнення коду Купера для редакції. В вашій редакції він може відрізнятися.
Етап №2. Отримання і оцінка інформації
Коли ваш журналіст отримує інформацію, в першу чергу він має оцінити її джерело. Якщо це соцмережі посадовця, чиновника чи відомої особи, чи немає ознак, що акаунт був зламаний? Чи є подібний контент притаманним цій людині?
Якщо джерелом інформації є анонімна спільнота в соцмережах — спробуйте знайти першоджерело. Якщо до посту додані фото або відео — спробуйте встановити місце зйомки. У цьому вам допоможе сервіс Google Street View.
Джерело інформації — свідок події? Розпитайте у нього деталі — яка була погода в момент події, у що він був одягнений ітд. Якщо свідок не може згадати деталі — слід пошукати інше джерело інформації, яке зможе підтвердити його або її свідчення.
Якщо інформацію ви отримали з іншого ЗМІ, перевірте коректність цитування героїв (якщо йдеться про інтервʼю чи коментар), правильність перекладу (якщо йдеться про передрук інформації з іншомовних медіа). Не слід довіряти матеріалам, побудованих на чутках, анонімних «власних джерелах» чи анонімних дописах в соцмережах.
Перевіривши все, не можете повністю підтвердити, або спростувати інформацію? Вважайте її такою, що не підходить для публікації.
Етап №3. Робота над помилками
Якщо ви все ж опублікували інформацію, що базувалась на ненадійних джерелах — це не варто замовчувати. Не очікуючи, поки помилку побачать ваші читачі, видаліть неправдиве повідомлення і замість нього опублікуйте вибачення, пояснивши, чому виникла ситуація.
ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин