З 1 червня в Харкові поновлюється плата за комунальні послуги, які надають місцеві КП: про що саме йдеться - Накипіло
Події

З 1 червня в Харкові поновлюється плата за комунальні послуги, які надають місцеві КП: про що саме йдеться

  • Анна М’ясникова
  • Анна М’ясникова
  • 3 червня
  • 6316

Керівники КП «Харківські теплові мережі», «Харківводоканал», «Жилкомсервіс» та «Комплекс з вивозу побутових відходів» розповіли про роботу підприємств впродовж 100 днів війни. Ми занотували головні тези спікерів. 

З 1 червня знову нараховуватимуться платіжки за комунальні послуги, що надають міські підприємства. Мова йде про холодну та гаряча воду, обслуговування комунікацій, прибирання прибудинкової території, обслуговування ліфтів та вивіз сміття. Платіжки за червень містяни отримають у липні.

Про оплату світла та газу тут не йдеться, оскільки ці послуги надають не харківські підприємства, уточнили в міськраді.

Тарифи на послуги КП наразі не підвищуватимуть, вони залишаться на довоєнному рівні, додав директор «Харківводоканалу» Віталій Панов

Квитанції за комунальні послуги у березні-травні будуть перераховані. Якщо абоненти продовжували сплачувати за послуги, то ці кошти перейдуть на оплату майбутніх квитанцій або їх зарахують як сплату боргу, якщо такий був до 24 лютого.

«Упродовж червня буде здійснено перерахування за кожним рахунком особовим рахунком та виключені нарахування за три місяці. У липні ми вже понесемо квитанції для наших абонентів, у яких не буде (в платіжках враховано — ред.) цих трьох місяців», — пояснив очільник КП «Харківські теплові мережі» Василь Скопенко.

Керівники підприємств прохають містян за можливості сплачувати рахунки за послуги в електроному кабінеті чи будь-кому відділенні банку. 

«На сьогодні катастрофічно не вистачає грошей, щоби підготувати місто до опалювального сезону. Ситуація була складна, і було прийнято рішення Ігорем Олександровичем, щоби не здійснювати нарахування з 24 лютого до 1 червня. Але сьогодні ми бачимо, що ворог від Харкова відкинутий, і нам усім треба відновлювати місто та повертатися до нормального ритму роботи… Нам потрібно повертатися до якоїсь системи платежів та оплати послуг, які ми поставляємо, бо в нас немає інших джерел, аби відновити все те, що розбито та знищено ворогом», — зазначив Василь Скопенко. 

Про ситуацію з водопостачанням та платіжки за воду

Наразі «Харківводоканал» працює в штатному режимі. Станом на 2 червня до води в Харкові не були під‘єднані 43 будинки. Якість води не погіршилася, запевняє директор підприємства.

«Постійно протягом цих 100 днів йде моніторинг якості води, вона відповідає усім санітарним нормам. Вона абсолютно безпечна, щоби повністю нею користуватися», — сказав Віталій  Панов. 

При цьому списання платіжок, нарахованих за березень-травень, стосується лише фізичних абонентів.

«Щодо юридичних осіб нарахування відбувались. Є індивідуальні питання, де підприємства працювали на допомогу військовим чи людям, які знаходилися в бомбосховищах. Там ми підходимо диференційовано: буде зібраний необхідний пакет документів, який підтверджує, що вони надавали допомогу. Це розглядатиметься в окремому порядку», — додав очільник КП.

Він також пояснив, чому деякі харків’яни продовжували отримувати платіжки:

«Ми проводили нарахування, бо не могли їх не нараховувати. Підприємство надавало послуги, люди працювали, отримували зарплату з міського бюджету. У нас повністю всі працівники, які ці 100 днів перебували на робочому місці, отримували зарплату повністю. З іншими, хто за якихось причин покинули межі Харківської області, а може й навіть України, ми окремо потім підтягуватимемо».

Крім того, платіжки від «Харківводоканалу» тепер включатимуть плату за обслуговування мереж всередині будинку. Це пов’язано з тим, що ці функції з 1 травня перейшли до «Харківводоканалу» від «Жилкомсервісу». Натомість у квитанції від «Жилкомсервісу» ця послуга і далі зазначатиметься, але навпроти суми за неї стоятиме прочерк або нуль.  

Про виплату зарплат 

За словами керівників, сьогодні заборгованості з виплатами зарплат на підприємствах немає. Це стосується робітників, які залишаються в місті та продовжують працювати.

«Плюс були особливі важливі завдання, пікові, коли люди виїжджали, ми їх преміювали. Наприклад, у Харківводоканалі отримали поранення 12 людей, їм була додаткова премія, щоби оплатити лікування», — сказав Василь Скопенко.

Про те, як нараховуватиметься плата за послуги містянам без лічильників

На це питання комунальники не відповіли, але Скопенко зазначив: «Багато питань не прописані законодавчо, ніхто ж не планував війну. Всі ці питання збираються зараз, акумулюються, відправляються на різні міністерства, тобто напрямки відпрацьовуються та за ними приймаються рішення. Якогось тимчасового рішення не може бути, поки воно не буде мати якийсь (законодавчий — ред.) статус».

Про вивіз сміття

Щоденно з Харкова вивозиться приблизно шість тисяч кубометрів сміття, зокрема будівельного. Прибирати виїжджають близько 135–140 машин.

Внаслідок повномасштабного вторгнення рф пошкоджені чотири одиниці техніки та 986 контейнерів КП.

Наразі сміття тимчасово виводять на територію за міським аеропортом. 

«Використовуємо її як тимчасове місце зберігання. Зараз розглядаємо варіанти, якщо буде безпечно та ДСНС скаже, що на старих наших полігонах немає мін, уже розміновано, будемо вивозити туди, хоча там ще дуже небезпечно, іноді бувають прильоти», — сказав директор КП «Комплекс з вивозу побутових відходів» Олексій Артикуленко. 

Про ситуацію зі зруйнованими будинками

Обсяг пошкоджень у місті керівники підприємств не уточнили. 

«На жаль, бойові дії ще не закінчилися, прильоти ще є, і тому говорити про остаточну суму збитків ще передчасно», — зауважив директор «ХТМ» Василь Скопенко. 

Чи відновлюватимуть постачання послуг у пошкоджених будинках, залежить від рівня руйнувань. 

«Є ряд домів з пошкодженнями до 20% та є, які понад. Щодо таких будинків буде робитися заключення експерта, і лише згодом прийматиметься рішення, як далі вчинити. Є реєстри, зараз йде дефектовка, внесення в реєстр і приймання рішення: чи буде будинок далі експлуатуватися, чи буде знесений», — пояснив керівник КП «Жилкомсервіс» Геннадій Мальований.

Він додав, що до 1 червня були включені ліфти у всіх будинках міста, які не зазнали пошкоджень.

«Там, де є можливість подати воду, усі будинки підключені. Основна проблема — будинки, які пошкоджені на більш ніж 20%. Ми навіть подаємо воду, вона починає текти. І в кожному випадку починаємо розбиратися окремо. У тих будинках, про які ми однозначно розуміємо, що вони будуть  зноситися, немає сенсу зараз щось робити, адже вони в будь-якому випадку будуть зруйновані», — зазначив Василь Скопенко. 

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

    ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

    Оперативні та перевірені новини з Харкова

    X