«Не соромно говорити про гроші», або Як медіа етично заробляти на матеріалах із журналістики рішень - Накипіло
Події

«Не соромно говорити про гроші», або Як медіа етично заробляти на матеріалах із журналістики рішень

  • Анна М’ясникова
  • Ігор Лептуга
  • 19 Грудня 2021
  • 1395

Гроші, етика та журналістика рішень — як ці питання можна поєднати? Про це говорили спікери Першого Всеукраїнського форуму журналістики рішень Микола Балабан (співзасновник The Village Ukraine ), Росана Тужанська (головна редакторка Varosh) та Оксана Павленко (співзасновниця і редакторка The Devochki).

Микола Балабан 

«Якщо ви працюєте з журналістикою рішень, хочете взяти гроші та зробити матеріал по-редакційному, так, як бачите, але спонсор, який з вами погодився працювати, вимагає інакшого, — запропонуйте йому інший формат або зробіть кілька форматів. Маркуєте то як промо (або визначте для себе, як це маркувати, і дайте про це розуміння аудиторії), і у вас не буде внутрішнього конфлікту. Різноманітність форматів, комплексність підходів дає можливість спокійно працювати з бюджетом».

«Чомусь усі бояться говорити про гроші. Медіа — такий самий бізнес, як і всі інші. Якщо ви не є суспільним мовником, спокійно говоріть про гроші як із брендами, так і всередині себе».

«У нас матеріал може бути показаний перед публікацію, але бренд не може сказати “додайте тут фішку, а це взагалі приберіть, тому що нам це не подобається”. У нього немає такої опції, редакція не є підзвітною перед спонсором. Ми підписуємо угоду, що не буде такого втручання. Варто звертати увагу, що ви даєте на виході спонсору, яка його інтеграція, аби потім не виникало конфлікту через те, що якось не так згадали бренд».

«Ми часто стикаємося з багатоступеневою історією, коли умовний бренд, фонд чи громадська організація приходять і говорять, що хочуть зробити кльову штуку. Наприклад, бренд виступає за очищення довкілля від пластику — а це виробник води, який є найбільшим забруднювачем пластиком в Україні.  І тут треба вивчати, наскільки то реальна ситуація чи це робиться виключно для медійного фону».

Росана Тужанська

«Я не сприймаю монетизацію журналістики рішень суто через партнерські спецпроєкти з комерційними рекламодавцями. Грантові історії інколи дають таку саму вартість матеріалу, як і комерційні, але ти можеш його зробити соціальним, таким, як побачив».

«Не соромно говорити про гроші. Без комерційної складової складно бути незалежним, навіть якщо є грантова підтримка: адже вона існує певний проміжок часу. І не факт, що наступний грант на пів року ти виграєш. А ці пів року треба жити якось, перекривати зарплати й забезпечувати сталість медіа».

«Якщо говорити про журналістику рішень — як її етично монетизувати? Наприклад, із медичними закладами це може бути корисний матеріал із репродуктології: які його етапи, які є міфи, покрокова інструкція для тих, хто хоче наважитися».

Оксана Павленко 

«Я зараз бачу на ринку багато журналістів і журналісток, які спеціалізуються саме на нативній рекламі, з хорошим портфоліо, кейсами. І це круто, бо нативна реклама відрізняється від звичайного журналістського матеріалу. Тут треба розуміти: якщо працюємо з брендом, якою повинна бути структура, як розмовляти, коли робиш інтерв'ю для нативної реклами з представником бренду, які правки можуть бути, а які — ні». 

«Теми ніколи не можуть закінчитися. Це як і з просто новиною: можна нескінченно писати її продовження. Це так працює».

«Не завжди можна продати те, що ти хочеш зробити редакційно, але кожну тему можна подати по-різному. До прикладу, у нас була інтеграція з брендом, який виробляє безалкогольне вино. Ми розпитували дівчат, які відмовилися від алкоголю, і можуть спробувати безалкогольне вино. Але це були життєрадісні історії. Якби ми робили цей матеріал виключно для редакції, це були б серйозніші історії про реабілітацію. Дуже рідко бренд, який асоціює себе з радістю, хоче бачити у своєму спецпроєкті чорнуху. І ми це розуміємо».

Скільки може коштувати реклама?

Росана Тужанська

«Ми вираховуємо собівартість кожного матеріалу. Далі ви вже працюєте з маржою: 20, 30, 100 % — це вже залежить від вашої майстерності продажника. Наш продукт коштує стільки, скільки ми визначили. Інше питання — чи хоче за ці гроші купити рекламодавець». 

Микола Балабан 

«Якби я міг продавати рекламу за 10 тисяч, я би продавав. Якби я розумів, що то може коштувати 500 тисяч — так само. Я продавав би і за мільйон. Це була б ціна, яку я визначив для себе, для бізнесу та за яку готовий платити ринок. І я не шукав би якогось підґрунтя, чого це стільки коштує. Найголовніше, що його купують».

Оксана Павленко

«Ми зараз вкладаємо у вартість матеріалу ще й податки. Коли ви рахуєте, треба все включити. Я намагаюся себе привчити закладати навіть ціну на відправлення документів поштою, якщо я це робитиму».

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

    ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

    У разі масових заворушень на вулицях міста ми вас повідомимо

    X