Лише три з десяти харківських онлайнмедіа вказують своїх власників: моніторинг ІМІ - Накипело
Події

Лише три з десяти харківських онлайнмедіа вказують своїх власників: моніторинг ІМІ

Інститут масової інформації знову перевірив прозорість онлайнмедіа Харкова та міські телеканали. Попереднє дослідження проводилося в лютому цього року, тож можемо порівняти результати. У поле зору потрапили  Status Quo, ВГороде.Харьков,  057.ua, Вечерний Харьков, Об`єктив, АТН, Город Х, Мой Харьков, Newsroom, Kharkiv.Today, а також телекомпанії 7 канал, Simon, АТН (служба новин), UA:Харків і Р1. Моніторинг стосувався інформації щодо:

  • власників;
  • керівництва медіа (менеджмент);
  • головного редактора (редакторів);
  • контактів (адреса / тел. / ел. пошта;
  • аудиторії ЗМІ;
  • редакційної політики медіа або редакційного статуту;
  • чи є доступною будь-яка інформація фінансового характеру.

Найвідкритішим телеканалом у Харкові залишається «7 канал». Він отримав сім балів з семи. Усі рішення ЗАТ РТК «Тоніс-Центр» оперативно публікуються на сайті каналу. Лише за поточний рік таких документів було 19. З них можна зокрема дізнатися про зміну власника контрольного пакету акцій телекомпанії. Станом на 20 січня 2020 року  40% акцій належали цивільній дружині Геннадія Кернеса Оксані Гайсинській, у липні 2021 року власником 52% акцій став Олег Олешко. 

На другому місці UA.Харків з шістьма балами, проте прозорість філії базується на відкритості головного офісу. Щодо місцевої редакції, то бракує інформації про аудиторію та безпосередні контакти керівника UA.Харків. 

ТОВ «Медіа група “Объектив”» належить родині Олександра Давтяна, бізнесмена й члена виконавчого комітету Харківської міської ради. У 2015 році був кандидатом у мери Харкова від «Блоку Петра Порошенка», «Народного фронту» й «Батьківщини».

Власником ТОВ «Телекомпанія “АТН”», як і сайту atn.ua, є ексочільник Міністерства внутрішніх справ Арсен Аваков. 

Найзакритішою лишається телекомпанія Р1, яка вказала лише свої контактні дані в описі на Youtube. Її рейтинг — 1 бал.

Що стосується онлайнмедіа, то власників, крім медіагрупи «Об’єктив» й АТН, вказав лише «Вечерний Харьков» — ТОВ «Редакція газети «Вечерний Харьков». Однак пошук YouControl видав лише відомості про Акціонерне товариство «Вечірній Харків», яке знаходиться наразі в стані припинення.

 

Порівняно з попереднім моніторингом зникла інформація про власників Kharkiv.Today. У лютому на сайті видання було вказане ТОВ «Укр Інформ Плюс», співзасновниками якого є Ксенія Коренєва, Ірина Шкапо, Роман Семенуха, Ярослав Маркевич. Роман Семенуха наразі заступник голови ХОДА

Не покращилася ситуація й щодо редакційної політики. Її досі не мають видання ВГороде.Харків, StatusQuo, NewsRoom, Город Х, медіагрупа Об’єктив і Вечерний Харьков. У розділах «Про нас» вони зазвичай пишуть свої слогани, як, наприклад, 

«Новостной портал Город Х – это проект о Харькове и его жителях. Нам интересно все, что происходит в нашем городе и стране».

Цікаво, що редакційна політика деяких телеканалів і онлайнмедіа не змінювалася протягом двадцяти років.  Так, «АТН» розписав правила роботи з контентом на 27 аркушах ще в 1998 році. Редакційна політика відповідає нормами Кодексу етики українського журналіста, проте написана російською мовою.  

Найвищий показник прозорості онлайнмедіа показали в підрахунку переглядів. Звичайно, адже від цього багато в чому залежить зацікавленість рекламодавців. 

Олена Лептуга, регіональна представниця Інституту масової інформації в Харківській області

 

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.  

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

У разі масових заворушень на вулицях міста ми вас повідомимо

X