Хто найбільше «джинсує» в харківських медіа - Накипело
Події

Хто найбільше «джинсує» в харківських медіа

85 публікацій з ознаками «джинси» і 30 з неналежно маркованою рекламою виявили експерти Infocrime Харків у десяти найпопулярніших харківських медіа з 1 по 14 вересня 2021 року. 

У «джинсі» переважала політична спрямованість — цей сегмент склав 71,8% (61 публікація) від усіх публікацій з ознаками замовності.

Найбільшу кількість політичної «джинси» за ці два тижні замовив виконуюючий обов’язки міського голови Харкова Ігор Терехов. Він фігурував у 32 публікаціях з ознаками замовності, що склало 52,5% від усієї кількості політичної «джинси».

Харківські медіа показували Терехова міським “супергероєм”: ось він відкриває стадіони у школах, зустрічається з бізнесом, розповідає про переваги «Картки харків’янина», започатковує нову традицію до 1 вересня, виступає перед студентами або працює над тим, щоб у Харкові з’явилась вакцина від коронавіруса.

Характерною ознакою всіх цих матеріалів були цитати Терехова, в яких він розповідає про те, як місто і він особисто дбають про здоров’я і добробут харків’ян.

Скріншот з сайту «Город Х»

Партія «Голос» і голова її місцевого осередку Олексій Бабєшко посідають «почесне» друге місце за кількістю політичної «джинси» — вони стали героями 11 публікацій, що склало 18%.

Місцеві медіа писали про відкриття нової приймальні «Голосу» в області (новини вийшли у виданнях Kharkiv.Today, АТН, Об’єктив і «Статус Кво»), про участь Бабєшка в марші за права тварин у Києві (новини вийшли у виданнях Kharkiv.Today, «Статус Кво», і АТН) і про ініціативу підримки бізнесу під час локдауну (новини вийшли у виданнях Kharkiv.Today, АТН, Об’єктив і «Статус Кво»). 

Ці публікації поєднує спільна риса: вони мають майже ідентичний текст і піарять ініціативи партійного осередка і Олексія Бабєшка.

скріншот: АТН

скріншот: Об’єктив

скріншот  «Статус Кво»

Депутат міської ради Харкова від «Опозиціоної платформи–За життя»  Андрій Спаський був присутнім у чотирьох «джинсових» відеосюжетах, що склало 6,5% від політичної «джинси». Усі ці чотири сюжети виглядають як гарні міські новини про нову форму для вихованців харківського центру соціально-психологічної реабілітації і гравців футбольного клубу «Динамо-Харків», привітання дітей з багатодітних родин, і відремонтовані під’їзди на одній з вулиць.  Але центральним героєм сюжетів були все ж не позитивні зміни, а участь у них Спаського.

Нардеп Сергій Шахов фігурував у 4,91% політичної «джинси» — матеріали «Значна частина українських шкіл не має коштів на протипожежну безпеку, тож отримує штрафи — «Наш край», «Из-за неготовности к пандемии «дистанционка» в школах начнется уже через несколько недель — «Наш край», «Влада має припинити підвищення тарифів принаймні до кінця пандемії — «Наш край» вийшли на сайті видання «Статус Кво». В усіх них цитуються особисті думки Шахова, який критикує владу.

Замикає п’ятірку лідерів екс-мер Харкова Михайло Добкін. У трьох публікаціях у медіа «Вечірній Харків» він розповідає про те, що в разі обрання його мером, він запустить спеціальну міську програму, про деталі цієї програми, і про те, як він не дозволить «знищити Харків». Ці тексти загалом складаються з цитат Добкіна і його критики чинної міської влади.

Бізнес-«джинса» склала 24,7% (21 публікація) від усіх новин з ознаками замовності.  Під час періоду моніторингу вийшли чотири новини на користь заводу «Новомет»: про вакцинацію його співробітників, про мінімізацію викидів в атмосферу і про модернізацію виробництва. В усіх новинах завод подається виключно з позитивної сторони і не згадується про претензії до заводу з боку захисників екології.

Бізнесмен Олександр Ярославський був присутнім у одразу чотирьох  схожих новинах у різних виданнях. Всі вони є або копіями, або переказом тексту прес-релізу клубу «Металіст» і підкреслюють, що Ярославський особисто профінансував ремонтні роботи камери-павука.

Також присутнє було і неналежне маркування рекламних матеріалів. Згідно з статтею 9 закону України «Про рекламу», реклама має виходити під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Відсутність таких маркувань ускладнює для читачів відділення рекламних матеріалів від редакційних.

Неналежне маркування реклами було присутнє у 25 публікаціях. Компанії Tarkett, SOCAR, Glo, Carlsberg Ukraine, AES Group, Acer, торгівельний центр «Французький бульвар», Тойота Центр Харків «Автоарт», сервіс мікрокредитів My Credi фігурували у рекламних матеріалах маркованих як PR, «новини компаній», «політичні новини». 

Найбільше «джинси», по 16 публікацій, або по 18,8%,  публікували медіа «Статус Кво» та «Город Х». Жодного випадку «джинси» за період моніторингу не було зафіксовано на UA.Харків. 

Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністерства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії.

*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Мой Харьков», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів – «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків.


 

 

 

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

У разі масових заворушень на вулицях міста ми вас повідомимо

X