Готуємося до співбесіди: як уникнути помилок та отримати роботу - Накипіло
Картки

Готуємося до співбесіди: як уникнути помилок та отримати роботу

  • Юлія Гуш
  • Ігор Лептуга
  • 8 Липня 2021

Під час співбесіди має значення кожна деталь: зовнішній вигляд претендента, уміння репрезентувати власні знання та навички, обізнаність щодо майбутніх посадових обов’язків та про особливості роботи компанії. 

Харків’янка Катерина Святець займається HR та рекрутингом. Вона розповіла, що нині майже всі співбесіди проходять онлайн. Та навіть у такому форматі люди часто припускаються грубих помилок.

1

Чи важливий зовнішній вигляд під час онлайн-співбесіди?

Попри відсутність безпосереднього контакту, зовнішній вигляд має значення. Дехто не приділяє уваги цьому аспекту, розмовляючи з потенційним роботодавцем у хатньому халаті, у брудному одязі або сидячи на тлі розвішаної білизни. Це може суттєво зіпсувати враження від особи як професіонала.

2

Яких помилок припускаються люди під час співбесід?

Інколи претенденти на роботу висловлюють радикальні політичні погляди чи дискримінаційні тези. Це також може завадити отримати посаду. Навіть досвідчені професіонали іноді не зважають на ці моменти, проте останнім часом людські якості та переконання набувають все більшого значення для роботодавця.

3

Як підготуватися до співбесіди в онлайні?

Для початку — підібрати вдалий фон та налагодити звук у комп’ютері або гаджеті. Важливо, щоби ніхто не турбував і можна було спокійно проводити інтерв’ю.

Зовнішній вигляд має бути таким, ніби людина прийшла до офісу. Варто позитивно відгукуватися про колишні місця роботи: роботодавці не надто воліють опинитися наступними в «чорному списку» після закінчення співпраці.

4

Чи важлива впевненість?

Залежить від бажаної посади. Коли це ІТ-спеціаліст, не треба мати суперпрезентацію: його завдання — вміти добре писати код. Але якщо це ком’юніті-менеджер, упевненість справді має значення, адже він спілкується з представниками топових компаній, тож повинен вміти якнайкраще презентувати як себе, так і свою фірму.

5

А як бути з любителями вихвалятися?

Інша сторона медалі — надмірна та необґрунтована самовпевненість. Наприклад, коли людина хизується чудовими пропозиціями від інших працедавців, які вона проігнорувала. Спеціалісти з найму розуміють, де саме претендент каже неправду та наскільки це заважатиме в роботі. Або побачать, що він з останніх сил намагається знайти роботу, хвилюється та видає про себе занадто багато інформації.

6

Чи варто готуватися до співбесіди?

Непідготовленість може зашкодити отримати бажану посаду. Особливо якщо людина намагається влаштуватися на роботу після тривалої перерви, наприклад, декретної відпустки. Якщо претендент не ознайомиться з посадовими обов’язками, з особливостями вакансії, не подумає заздалегідь, чим буде корисним, — навряд чи співбесіда увінчається успіхом.

7

Що робити перед розмовою?

Насамперед варто ознайомиться із сайтом компанії, дізнатися, чим вона займається, що виробляє, які послуги надає. Це допоможе визначити, які сильні сторони, знання та навички можна запропонувати працедавцю. Треба продумати, як найкраще розповісти про попередній досвід: де та з ким людина працювала, які обов’язки виконувала, які успішні проєкти реалізувала.

8

Чи варто одразу знати всі посадові обов’язки?

Так, це важливо: зрозуміти, який досвід уже є, на які результати можна сподіватися, а де знань не вистачає та треба їх надолужити.

9

А що робити з каверзними запитаннями?

До складних ситуацій неможливо підготуватися заздалегідь. Проте людина не зобов’язана відповідати абсолютно на всі питання, особливо якщо вони нетактовні та неприйнятні. Можна сказати: «Я не готовий відповідати на особисте запитання», коли воно не стосується професійних якостей.

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

Оперативні та перевірені новини з Харкова