Зменшення недовіри через діалог: як покращують комунікацію громади Харківської області - Накипіло
Події

Зменшення недовіри через діалог: як покращують комунікацію громади Харківської області

Дізнатися про рішення місцевої ради, прочитати розпорядження голови адміністрації, слідкувати за діяльністю влади — у великих містах це давно не проблема. Наприклад, на сайті Харківської міської ради публікуються новини, пов'язані з її діяльністю. Там можна подивитися актуальні закупівлі та перейти до Реєстру міських актів. Але яка ситуація з доступом до інформації в малих громадах?

Децентралізація запустила значні зміни: села та міста об'єднуються, з'являються нові адміністративні центри. Перехідний період поставив перед керівництвом новостворених громад сучасні виклики. Один з них — переосмислення статусу територіальних громад та перспективних завдань, що постають перед місцевою владою та самоврядуванням. Без залучення громадськості та використання інноваційних механізмів та інструментів зробити це неможливо.

У таких умовах суспільні діячі та депутати новоутворених громад мають бути обізнаними не лише щодо норм законів, а й розуміти процеси реформування системи місцевого самоврядування в Україні. Децентралізація передбачає активність мешканців в управлінні ОТГ, а також у розвитку громади за допомогою бюджету участі.

«Не можна будувати ефективну владу, коли ця влада не користується довірою людей, коли вона людей боїться. Зменшення недовіри можливе лише в діалозі, у налагодженні комунікації влади та громади. Не можна зробити стратегію розвитку області, району чи громади, якщо до цієї стратегії не залучено якомога більше жителів, у яких є особистий інтерес», — упевнений директор Інституту громадянського суспільства Анатолій Ткачук.

Такі процеси неможливі без комунікації, без розвитку соціальних мереж та сайтів. У малих громадах кажуть: «На це не вистачає коштів та бракує спеціалістів, які б підтримували сайти та сторінки».

Втім, більшість громад Харківської області оновили сайти. Деякі на цьому зупинилися, але є такі, де створили медіавідділи.

«Питання комунікації виникло в нас наприкінці минулої каденції. Коли ми зібралися йти на нові вибори, зрозуміли: громада мало знає, що саме ми робили», — каже голова Первомайської міської ради Микола Бакшеєв.

Центр масової комунікації в Первомайському створювали за допомоги USAID. На грантові кошти купили відеотехніку та обладнали студію. Сайт робили за гроші з бюджету. Микола Бакшеєв зауважує: «Коштував він три копійки». 

Завантаження проєктів рішень, актів та документів виконкому забезпечують за допомогою «Бінго-офіс». Це система діловодства для органів державної влади та місцевого самоврядування. Її також упроваджено в Купʼянську, Чугуєві, Люботині, у Новій Водолазі та у Шевченковому. За користування «Бінго-офіс» громади платять 32 000 гривень на рік.

За кошти бюджету громади розробляли сайт і в Близнюках. Місцевий голова Геннадій Король говорить: «Сайт коштував менш як 10 тисяч гривень. Це несуттєві кошти для бюджету». Він розмірковує про вдосконалення сайту, але зараз у Близнюках очікують закінчення реформи децентралізації, бо хочуть розуміти повні обсяги інформації, які треба донести до громади. Нині чиновники та депутати очікують на підписання президентом низки законопроєктів та освоюють соціальні мережі.

«До того ж це безкоштовно», — додає Геннадій Король.

Якщо в Близнюках і Первомайському створили сайти з унікальними дизайном і функціоналом, то в Новій Водолазі, Старому Салтові та Мерефі звернули увагу на простіші рішення. Сторінки цих громад зроблені на платформі Dosvit. Вона дозволяє створити сайт без програмування, використовуючи прості шаблони. Платформу Dosvit розробляє та підтримує організація SocialBoost у рамках програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» за підтримки USAID.

Dosvit пропонує всі необхідні функції для комунікування. Розробники проєкту вказують на простий доступ до створення петицій, проведення опитувань, системи звернень і скарг та залучення до громадського бюджету.

«Після створення сайту та надання можливості громаді долучитися до формування громадського бюджету ми побачили велику активність саме в цьому напрямі. Громада зацікавлена пропонувати зміни та голосувати за найкращі рішення», — підсумовує голова Первомайської міської ради Микола Бакшеєв.

Голови громад рекомендують колегам розвивати комунікації не лише через офіційні звернення, а й у соціальних мережах. Вони говорять, що відкритість значно допомогла в роботі. Наприклад, опитування дозволяють підкріплювати рішення місцевої влади запитами від громади.

В Харькове уменьшили количество парковок

ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО, щоб бути в курсі свіжих новин

    ПІДПИШІТЬСЯ НА TELEGRAM-КАНАЛ НАКИПІЛО

    Оперативні та перевірені новини з Харкова